Skocz do zawartości


Zdjęcie

Story-Line. Świetny projekt czy kolejna liniowa próba?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Anonimowy Hejter

Anonimowy Hejter
  • Uzytkownik forum
  • 22 postów

Napisano 04 August 2016 - 15:35

news--1470313884-U44621.png

 
Drodzy państwo. Gracze roleplay nie mają dzisiaj łatwo. Z jednej stron, dużo młodych projektów, z drugiej strony tak naprawdę nie ma gdzie grać. Project Santos? Jutro (lub dziś) o dwudziestej otwarcie forum. Future RP? Błagam, fajnie się grało... Przez ten jeden dzień. My Los Santos? "Niedługo wracamy, pozdrawiamy". I co teraz robić? Gdzie grać? I tutaj pojawia się Story-Line. Ale... Tak jak w tytule. Świetny projekt na miarę potrzeb graczy w dwa tysiące szesnastym roku czy kolejna liniowa próba, która nie wytrzyma nawet pół roku, jak zdecydowana większość dzisiejszych projektów? Zastanówmy się nad tym.
 

 

news--1470314412-U44621.png

 

Dzień po otwarciu forum, pierwszego sierpnia miałem okazję rozmawiać z administratorem BartiM8, znanym jako Winekxd.

Jestem graczem, widzę IPB 3.4. Jakaś pisanina o tym, jaki to projekt jest zajebisty - bez obrazy, ale 99% projektów tak traktuje. I nieco puste forum, chociaż przyznam, że 60/70 graczy w dzień otwarcia forum bez zapowiedzi (przynajmniej takiej nie dostrzegłem) jest czymś nietypowym.

  • Forum ma trzy godziny, nie oczekuj cudów - są wakacje. Jednakże sporo osób jest zainteresowanych projektem.

Na scenie mamy captivę, mieliśmy bardzo dużo podobnych projektów. W czym jesteście lepsi?

  • Nie uważamy się za lepszych, każdy projekt oferuje swoją rozgrywkę, własną myśl przewodnią którą się kieruje. Uważamy że mamy prawdziwą szansę wybicia się tworząc miejsce do gry gdzie zdanie społeczności jest dla nas bardzo ważne. Akurat jeśli chodzi o wspomniany przez Ciebie projekt nie boimy się go, jest to kolejny projekt gdzie zasiadł znany wszystkim Mario. Wystarczy poczekać aż uzyska pożądaną kwotę i zamknie projekt.

Cytuję: "zgranie administracji to jeden z najważniejszych punktów utworzenia projektu". Od kiedy pracujecie nad projektem, od kiedy się znacie jako gracze? Wiem, że macie się za świeży zespół, ale możemy Was, lub kogoś z ekipy skądś kojarzyć?

  • Miałem jakiś czas temu dość duży projekt, niestety ekipa którą uważałem za zgraną - wypaliła się. Nie ukrywam jest mi niezwykle smutno z tego powodu, nie piszę tutaj o całym moim dawnym zespole. Dlatego postanowiłem zebrać kilka  świeżych twarzy, które na scenie Role-play obserwowałem przez dłuższy czas. Wszystkie te osoby są dla mnie wartościowe, nie są to gracze z pierwszej lepszej łapanki. Czy możecie ich znać? No jasne! Najlepszym przykładem jest Drawski który pomimo faktu że nie był w mojej ekipie, już od dawna dawał mi porady.

Czym są te nowe szlaki, które tworzycie? Doceniam kreatywnych graczy i twórców, ale na jedenastoletniej płaszczyźnie, która przeszła metamorfozę od godfathera przez honesta od Jacka G. aż po dzisiejsze standardy - co jeszcze można stworzyć, zmienić, dodać? Pamiętajmy, że skrypt to nie wszystko, czym się wyróżniacie?

  • Każdy kto uważa że scena Role-Play skończyła się dawno temu, jest w błędzie! Silnik SA:MP oferuje jeszcze sporo innowacyjnych rozwiązań. Nasz szlak oczywiście zahacza o standardy aktualne czy też te starsze, jednak w głównej mierze postanowiliśmy  zrobić coś nowego, takim sposobem powstają w naszym skrypcie zupełnie nowe rzeczy jakich scena jeszcze nie widziała (Już za kilka dni na naszym forum udostępnimy news informujący o skrypcie). Oprócz innowacji w skrypcie, wyróżnia nas, świeży pogląd na aktualną sytuację w tej jakże Pięknej społeczności. Ludzie przestali odczuwać przyjemność z gry, wszystkie projekty stawiają na 'poważną rozgrywkę' u nas również takiej nie zabraknie, jednakże zapominamy że Role-Play to zabawa - a zabawa musi być przyjemna!

Reklama, jak to określiliście, mówi o unikalności, zdawkowo o skrypcie, nic konkretnego. Przeglądając forum zauważam chociażby, że rozgrywka w Los Santos ze względu na znane wszystkim powody. Skrypt autorski, postacie epizodyczne - tyle wiemy, tyle oferuje każdy ambitny projekt. Czym się wyróżniacie? Dostrzegam gdzieś takie podkreślenie, że zdanie graczy jest najważniejsze - nie oszukujmy się, dziewięćdziesiąt osiem procent powstających projektów pisze tak samo. Udowodnij, proszę.

  • Dziewięćdziesiąt osiem procent projektów pisze tak samo, owszem. Tylko ile faktycznie wywiązuje się ze swoich obietnic?
    Za wieloma osobami tworzącymi projekty stoi chęć władzy, my jej nie chcemy! Również jesteśmy graczami tak jak i wy. Jednak do naszych wyborów zmusiła nas scena, nie ma gdzie grać. Nasz zespół administracyjny, w pocie czoła pracuje aby świadczyć wszystkim jak najwyższą jakość usług. Oczywiście, wiele rzeczy na forum jeszcze będzie podobnych a nawet takich samych jak na konkurencji. Społeczność przyzwyczajona jest do pewnych standardów, staramy się sukcesywnie je  zmieniać. Ale 'Roma non uno die aedificata est.'  Nie od razu Rzym zbudowano, zmiany są dobre- Jednakże obarczając graczy wszystkimi zmianami na raz powstanie chaos. Wiemy co robić, teraz wystarczy czas.

 

 

news--1470315039-U44621.png

 

Wchodzimy na forum. Na pierwszy rzut oka projekt zasługuje na przyznanie statusu chociażby pseudola wyższej klasy, z dosyć wysokim zaangażowaniem administracji. Forum jest postawione na silniku IP.Board w wersji 3.4.9, liczba jego użytkowników (liczba potencjalnych graczy) to obecnie (czyli 'dziś', jak informują mnie statystyki forum) sześćdziesiąt osób. Styl jest prosty, dominuje tutaj czarny kolor przy białym tle, nie licząc nagłówka, w którym pojawia się także czerwień. Według mnie - przyjemny dla oka, ogólnie estetycznie wyglądają także tematyczne ikony przy działach. Równolegle do forum jest prowadzony także fanpage na facebooku, który niestety nie cieszy się popularnością, "5 użytkowników lubi to". Również liczba postów na owym fanpage pozostawia wiele do życzenia.

Projekt (na który obecnie składa się tylko fanpage oraz forum) nie cieszy się wysoką popularnością, ale czy to oznacza, że nie zasługuje na uwagę? Pierwszy news dotyczący skryptu prezentuje nam podgląd grup, salon samochodowy i losowy screen ze zdobycia osiągnięcia. Ciekawi mnie owy salon, gdyż jest on w dosyć nietypowej, przyjemnej dla oka formie. Dużo więcej jest tekstu, niż zdjęć. Administracja na pierwszym miejscu zapowiada urozmaicenie gry medykom - i tylko to mnie przyciąga do tego projektu, ponadto mamy pomysł na zmianę pory dnia co dwie godziny i krótką notkę odnośnie prac dorywczych. 

Swoją drogą, pozwolę sobie zacytować wikipedię, "storyline – (...) długo- lub krótkoterminowa fabuła (...) mająca na celu zwiększenie zainteresowania fanów.". I choć pojęcie to odnosi się do wrestlingu, na scenie roleplay fabuła także jest ważna, począwszy od kreowania postaci na poziomie jednostek, aż po (niestety, o czym większość twórców projektow zapomina) fabułę, zarys fabularny całego projektu. Story-Line niestety nie daje nam informacji o fabule, prócz tego, co każdy projekt kiedykolwiek, czyli miejsce rozgrywki. To przykre, ale osobiście zdążyłem się do tego przyzwyczaić, bo nawet jeśli (jak na jednym z większych projektów powstałych w wakacje 2016 roku, który funkcjonuje do dzisiaj i ma się całkiem nieźle) kreowanie rozgrywki jest zapowiadane z wielkim przytupem, to jednak rzadko kiedy przeciętny gracz rzeczywiście może zobaczyć działania ekipy projektu w tym kierunku. No ale nie tylko administracja odpowiada za rozgrywkę. Zobaczymy wraz z biegiem czasu, w jakim kierunku rozwinie się projekt. Na koniec link do strony internetowej Story-Line.



#2 riemann

riemann
  • Uzytkownik forum
  • 6 postów

Napisano 04 August 2016 - 17:20

m-ls to pseudol.



#3 Frank

Frank
  • Uzytkownik forum
  • 57 postów

Napisano 04 August 2016 - 18:01

O Compton to kiedy będzie? Poczytałbym wywiad ze Stalkerem.



#4 CocoJumbo

CocoJumbo
  • Uzytkownik forum
  • 50 postów

Napisano 05 August 2016 - 13:55

m-ls to pseudol.

seks, nie nudzi ci się zakładać kolejne konto?



#5 Admin

Admin
  • HeadAdmin
  • 715 postów

Napisano 05 August 2016 - 14:04

seks, nie nudzi ci się zakładać kolejne konto?

Ma chlopak uraz. Albo nie dali mu tam admina albo go zbanowali a w efekcie sie na nich obrazil :D

- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,

- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM.


#6 Twinzy

Twinzy
  • Uzytkownik forum
  • 11 postów
  • MiejscowoścŁódź, Bałuty.

Napisano 05 August 2016 - 20:44

Jak mówiłem, tak się dzieje. Projekt zaczyna świecić pustkami, jak ktoś go odwiedza to tylko żeby spojrzeć i nikt mi nie wmówi ze nie. Głupie tematy, powstają w ostatnim czasie; 2 dni temu, wczoraj, 11 godzin temu, 3 godziny temu, godzinę temu. Wszystkie informacje, które nam dostarczyła administracja to rzeczy, które nie zostały potwierdzone w żaden sposób zdjęciami, dodatkowo są to rzeczy, które posiada każdy skrypt. Jak już wspominałem w kilku tematach, Bartosz jeszcze nie jest gotowy na swój, własny projekt, który utrzyma minimum pięćdziesiąt stałych graczy a dodatkowo wystartuje - SimplePlay i Origin RolePlay, które próbowałeś ogarnąć, jak dobrze pamiętam dwa razy. Zrozum w końcu, nie jesteś do tego stworzony. Rekrutacja na supportera rozwaliła mnie całkowicie - podania i wymagania, ludzie to się przygląda użytkownikom, którzy angażują się w rozwój projektu i oferuje rangę czy też daje wolną rękę w podaniach - bez wymagań. Uwierz mi ze czasami nowy użytkownik potrafi lepiej zadziałać niż taki który ma dwieście postów. 


<p style="text-align:right;">Dołączona grafika<br><span style="font-family:'lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif;"><span style="font-size:12px;">How could we not talk about family, when family's all that we got?<br>Everything I went through you, were standing there by my side.</span></span>

#7 Admin

Admin
  • HeadAdmin
  • 715 postów

Napisano 07 August 2016 - 12:52

Co do doboru Administracji- owszem, to fakt.


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,

- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM.


#8 Winekxd

Winekxd
  • Uzytkownik forum
  • 208 postów

Napisano 07 August 2016 - 23:08

Twinzy, myślę że sposób w jaki będę rekrutował osoby  do ekipy to tylko i wyłącznie moja osobista sprawa. Ponownie mogę przypisać Cię do FutureRP, czemu nie wypaliło skoro miałeś tyle genialnych pomysłów. Przyczepiłeś się projektu, jeszcze żebyś wprowadzał coś w swoich wypowiedziach ale na PW otrzymałem jedynie żale jakie żyją w Tobie po zamknięciu Future. Nowy użytkownik, proszę Cię otrzymuję dziennie po 5-6 prywatnych wiadomości od użytkowników którzy mają 3 minuty konto na forum. Wybacz ale nie lubię osób które uważają że samym nickiem coś zdziałają. Co zabawne 90% tych osób po otrzymaniu negatywnej odpowiedzi nigdy więcej nie wchodzi na forum, po co mi osoby które chcą dołączyć tylko dla rangi. Dlatego też wymagam aktywności na forum, przeczysz sam sobie najpierw piszesz o przyglądaniu się a następnie że warto przyjąć nowego użytkownika.  Nie przyjrzę się osobie która nie jest aktywna, jest to niemożliwe. 


Jeśli planujesz odpowiedzieć na mój post argumentem: Idź robić pseudole etc. po prostu zjedz swoje odchody, wyjdzie to samo. :) 


#9 Twinzy

Twinzy
  • Uzytkownik forum
  • 11 postów
  • MiejscowoścŁódź, Bałuty.

Napisano 08 August 2016 - 15:10

Twinzy, myślę że sposób w jaki będę rekrutował osoby  do ekipy to tylko i wyłącznie moja osobista sprawa. Ponownie mogę przypisać Cię do FutureRP, czemu nie wypaliło skoro miałeś tyle genialnych pomysłów. Przyczepiłeś się projektu, jeszcze żebyś wprowadzał coś w swoich wypowiedziach ale na PW otrzymałem jedynie żale jakie żyją w Tobie po zamknięciu Future. Nowy użytkownik, proszę Cię otrzymuję dziennie po 5-6 prywatnych wiadomości od użytkowników którzy mają 3 minuty konto na forum. Wybacz ale nie lubię osób które uważają że samym nickiem coś zdziałają. Co zabawne 90% tych osób po otrzymaniu negatywnej odpowiedzi nigdy więcej nie wchodzi na forum, po co mi osoby które chcą dołączyć tylko dla rangi. Dlatego też wymagam aktywności na forum, przeczysz sam sobie najpierw piszesz o przyglądaniu się a następnie że warto przyjąć nowego użytkownika.  Nie przyjrzę się osobie która nie jest aktywna, jest to niemożliwe. 

 

Bartoszku, nic we mnie nie siedzi po upadku Future. Upadło, miałem pomysły, lecz stwierdziłem ze nie warto ich realizować na tym projekcie. Wytykasz mi ze byłe w ekipie, ja napisałem co myślę, ale ciebie to boli, bo dobrze wiemy - prawda boli. Aktywność z waszej strony jest gorsza niż była na Future - 20 - 40 osób online na forum w tym kilka przygląda się, jak ja.


<p style="text-align:right;">Dołączona grafika<br><span style="font-family:'lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif;"><span style="font-size:12px;">How could we not talk about family, when family's all that we got?<br>Everything I went through you, were standing there by my side.</span></span>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników